Dlaczego ciężko działa wspomaganie kierownicy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tom007
    Rider
    • 2011
    • 536
    • Octavia III (5E3)
    • BZB 1.8 TSI 160 KM
    • CJSA 1.8 TSI 180 KM

    Dlaczego ciężko działa wspomaganie kierownicy

    Byłem dzisiaj na zczytaniu błedów. Już wcześniej tutaj zasięgałem rad ale kontrolka po 2 dniach zgasła. Wczoraj znowu najpierw złapałem notlaufa chyba przy ok 3000 tys obrotów , zgasilem auto , znowu zlapalem tego nieszczęsnego notlaufa i zapaliła sie kontrolka MIL silnika. Dzisiaj pojechalem na diagnoze na scaner. No i wyszły dwa błędy i wstępna diagnoza:
    - 4C82= system recyrkulacji spalin powyżej granicy regulacji
    - 462D= regulacja ciśnienia doładowania powyżej granicy regulacji.
    Pan poświeciła na turbinkę , kazała załączyć silnik i stwierdził ze kierowniczki stoją w maksymalnym zamknięciu (znaczy najwieksze cisnienie, gruszka chyba się nie poruszyła po załączeniu silnika) i sie nie ruszają. Nie bardzo nimi szarpał bo silnik gorący ale stwierdził ze to cos z podcisnieniami (pewnie mowil o N75) albo mieszek lub nawet cos z turbiną.
    Obecnie kontrolka się zgasiła bez kasowania błędów,bo błąd występuje sporadycznie pewnie.
    Czy wogole mozna tym sprzetem ganiac nie przeciazajac go powiedzmy do 3000 obrotów?
    Qrcze pol roku temu poprzednik wymienial caly zawor recyrkulascji spalin EGR , zaplacil cos kolo 800zl w skodzie i znowu ten błąd? Czy to może naczynia połączone i to norma w wypadku notlaufu?
    Czy bez kanału od góry da się tą gruszką poruszać, czy wogole ona chodzi. Wstępnie umówiłem się na środę na naprawę, qrcze w sobotę ruszam nad morze i tak ciut sie zastanawiam co robić. Być może to zapieczone kierowniczki tylko w turbinie? Wiem wiem to wróżenie z fusów bez pewnie logów dynamicznych.
    Octavia Tour Ice+ 1.6Mpi
    Octavia 2 Elegance 1.8TSI
  • radan0
    Drive
    • 2010
    • 81

    #2
    Dlaczego ciężko działa wspomaganie kierownicy

    Witam ponownie poruszam temat kolejny raz, sprawa dotyczy wspomagania kierownicy ciężko działa. W tamtym tygodniu wymieniłem pompę wspomagania nie pomogło zastanawiam się nad łożyskami górnymi mc-personów i nad krzyżakiem w przekładni kierowniczej (gdzie on jest to jeszcze nie wiem). Objawy śa takie: ciężko działa wspoma jak się tylko delikatnie rozgrzeje na postoju jak kręcę to słychać jak pompa się męczy i trzeba użyć siły dwoma rękami, jak jest zimny zaraz po odpaleniu chodzi jak malina, wspomaganie się nie przycina nic nie wyje płyn wymieniony i cała zawiecha zrobiona z produ. Odpowietrzenie też zrobione jak należy, boję się o maglownicę, ale ona nie cieknie a i jeszcze jedno najciężej działa przy krańcowych skrętach, panowie proszę dajcie mi jakiś pomysł jak cieszyć się z jazdy. Nie chcę od razu wymieniać maglownicy już tak się zfrajerowałem z pompą więc może wypraktykuję wasze pomysły?

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      a sprawdzałes przewody czy nie sa gdziesz pozaginane lub przyblokowane . przy uszkodzonym krzyrzaku bys miał przeskoki i luz na kierownicy .a jaki płyn zalałes do wspomagania
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • radan0
        Drive
        • 2010
        • 81

        #4
        płyn febi zielona nakrętka jeszcze zostały przewody

        Komentarz

        • redziak
          Classic
          • 2010
          • 22

          #5
          Odłącz końcówki drążków od zwrotnic i spróbuj pokręcić kołami jakbyś skręcał kierownicą. Powinny kręcić się lekko. Jeżeli będą kręcić się ciężko to łożyska McPherson do wymiany. Może też być skrzywiona listwa w przekładni kierowniczej lecz to także sprawdzisz po odłączeniu zwrotnicy ponieważ kierownica musi obracać się lekko.

          Komentarz

          • bobasek
            Rider
            S_OCP Member
            • 2005
            • 326

            #6
            pompę założyłeś nową czy używkę? bo mogłeś wymienić zepsutą na zepsutą co sie czesto zdarza
            i jeszcze jedno - pasek masz dobrze naciągniety? mi sie kiedyś zdarzyło po wymianie niezbyt dobrze dokręcić śrubkę i objawy miałem podobne ops:
            5,5l/100

            Komentarz

            • radan0
              Drive
              • 2010
              • 81

              #7
              łożyska mc person sprawdzone dziąłały dobrze nie sprawdziłem owszem samej przekładni błąd, natomiast pompa jest całkiem nowa i pasek też założony prawidłowo

              Komentarz

              Pracuję...